INDIVIDUAL COURSES





Course 1

Shaping the "Republic of Letters": The origins of modern ethos

Course proponents: Dana Jalobeanu, Sorana Corneanu
Course venue: Center for British Studies, Faculty of English, University of Bucharest

Every Wednesday, 17-20

IMPORTANT ANNOUNCEMENTS:
The first meeting will take place Wednesday, 10 October.

SYLLABUS

COURSE MATERIALS


ASSIGNMENTS

week 2, 17 October: New Atlantis
week 3, 21 October: New Atlantis (contd.)
The first book of The Advancement of Learning
week 4: The Advancement of Learning, Bk I
week 5: Research seminar: The sects of the English Reformation



  • Calvinism
  • Lutheranism
  • Arminianism
  • Latitudinarians
  • Puritans

Materials worth seeing:

The article of Dictionary of the History of Ideas on Reformation

Very good materials on an excellent page on English and other reformations

Week 6 Bacon, The Advancement of learning II

Week 7: The theory of idols

Week 8: deadline for the abstracts

Week 9: Boyle, The Christian Virtuoso

Week 10: Science, religion and Royal Society

Week 11: Newton and the new science







Course 2

Philosophy, Science and Religion in the "Republic of Letters: The origins of modern mind"

Course proponent: Dana Jalobeanu
Course venue: Faculty of Philosophy, University of Bucharest

Every Thursday, 18-20

Discussion group:
http://us.rd.yahoo.com/evt=42879/*http://groups.yahoo.com/group/modernthought2007

IMPORTANT ANNOUNCEMENTS

Vă rog să vă alegeţi o temă de lucrare şi să discutaţi cu mine bibliografia de pornire. Pe pagina care conţine sylabusul cursului aveti exemple de teme, prezentarea sistemului de evaluare etc.

Termen limită: 1 noiembrie

SYLLABUS

COURSE MATERIALS

ASSIGNMENTS

week 2: Kant, Ce este luminarea?
week 3: Joseph Glanvill, Plus Utra - see the following reading notes (seminar_glanvill)
week 4: Bacon, The Advancement of Learning, Bk I, Bacon, Noua Atlantida
Întrebări:
a. Care sunt, în viziunea lui Bacon, principalele impedimente în calea progresului cunoaşterii? (De ce nu ştim mai mult decât ştim?)
b. Care sunt posibilităţile şi limitările minţii umane?
c. Ce relaţie există între cunoaştere (învăţătură) şi mintea umană?
d. De ce scrie Bacon această carte? (întrebare valabilă pentru ambele cărţi :) )

week 5: Bacon, The Advancement of Learning, Bk II

Întrebări:
a. Care sunt bolile de care suferă cunoaşterea şi cum pot fi ele vindecate?
b. Care sunt elementele unui program practic de reformă a cunoaşterii?
c. Care sunt domeniile deficitare ale cunoaşterii? De ce?
d. Care este imaginea despre universitate care se desprinde din The Advancement of Learning? Care sunt elementele unei critici a universităţilor?
e. Ce este filosofia?

week 6: Bacon, Ce este filosofia?

  • Bacon, The Advancement of learning, Cartea I si partea din cartea a II-a atasata mai jos.
  • Vedeti sumarul atasat la capatul acestei pagini

Week 7: Descartes, Discurs asupra metodei, Bacon, The Advancement of Learning (review)

a. Ce este filosofia?
b. Ce este filosofia naturală?
c. Ce relaţie există între domeniile filosofiei?

week 7: Bacon, Noul Organon, cartea I, Descartes, Meditaţii metafizice, 1-3



PRESENTATIONS (ppt)

curs1.ppt

Seminar_glanvill.doc

curs2.ppt

Aici gasiti niste notite de curs la materialul parcurs pana acum:

curs1.doc

curs2.doc

curs3.doc

curs4.doc

curs5.doc

curs6.doc

Readings:

Bacon, The Advancement of Learning, London, 1605

Bacon%20Adv05.pdf

Bacon, Progresul cunoaşterii, Cartea I, traducere şi note de Dana Jalobeanu (draft)

Advancement_cartea%20I.doc

Bacon, Progresul cunoaşterii, Cartea II, fragment (traducere şi note de Dana Jalobeanu, draft)


Advancement%20cartea%20II.doc

Bacon, Advancement, OUTLINE


Advancement_outline.doc